-پاسخ آیت الله سیستانی درباره لباس مشکی در محرم وصفر
-پاسخ آیت الله خامنه ای درباره افطار کردن با تربت امام حسین علیه السلام
-دست زدن همراه با شادي و خواندن و ذكر صلوات بر پيامبر اكرم و آل او(ص) درجشن هايي كه به مناسبت ايام ولادت ائمه(ص) و اعياد وحدت و مبعث برگزار مي شود چه حكمي دارد؟ اگر اين جشن ها در مكانهاي عبادت مانند مسجد و نمازخانه هاي ادارات و يا حسينيه ها برگزارشوند، حكم آنها چيست؟
-پاسخ آیت الله شبیری زنجانی درباره جشن عروسی در ماه محرم وصفر
-پاسخ آیت الله مکارم شیرازی درباره اصلاح و آرایش در ماه های محرم و صفر
-پاسخ آیت الله روحانی درباره جنگ عایشه با امیرالمؤمنین (علیه السلام) از همه گناهان بدتر بود
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز روز عید غدیر
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز عید غدیر
-پاسخ آیت الله حکیم در باره افضل بودن حضرت علی علیه السلام از بقیه ائمه وپیامبران
-پاسخ آیت الله وحید خراسانی درباره سیگار کشیدن در ماه رمضان

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:6669 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:6

چرا دختران زودتر از پسران به بلوغ مي رسند ؟
اصل اين موضوع كه دخترها عموماً از پسرها زودتر بالغ مي شوند ، جاي گفتگو و ترديد نيست .
در تمام جوامع بشري ، دخترها زودتر از پسرها براي ازدواج آمادگي پيدا مي كنند ؛ يعني زودتر رشد كرده ، بالغ مي شوند . ممكن است گفته شود در مناطق معتدل نوعاً دخترها در حدود ده سالگي و پسرها در حدود پانزده سالگي بالغ مي شوند ؛ ولي در ساير نقاط تفاوت هايي به چشم مي خورد ؛ مثل اينكه در بعضي از محيطها دختران در حدود سيزده سالگي بالغ مي شوند . در هر حال ، اسلام يك قانون عمومي كلّي براي تكليف قرار داده است كه دخترها پس از تمام شدن نه سال قمري و پسرها پس از پايان پانزده سال قمري بايد واجبات خود را از قبيل نماز و غيره انجام دهند و مرتكب گناه نشوند .
در مورد ازدواج هم اسلام لازم ندانسته كه در اين سن ازدواج صورت گيرد ، بلكه دختران و پسران مي توانند تا زماني كه آمادگي كامل براي ازدواج پيدا نكرده اند ، ازدواج را به تأخير بيندازند ؛ ولي در عين حال بالا بردن سن ازدواج صحيح نيست ؛ زيرا اين كار هم براي دختران و هم براي پسران مفاسدي را در پي خواهد داشت .

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.